Belina Katalin
konduktor-tanító, rehabilitációs szakember, az alapítvány vezetője
- Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézete (2000)
- Alapozó Terápia továbbképző tanfolyam (2007)
- TSMT (2008, 2016)
- Európa Akadémia, kineziológia (2010)
- Debreceni Egyetem, Orvos és Egészségtudományi Centrum (2012)
- DSZIT (Dinamikus Szenzoros Integrációs Terápia) (2015)
Szakmai tapasztalatom széleskörű, 1996 óta foglalkozom mozgássérült, tanulásban akadályozott, autista, megkésett beszéd- és mozgásfejlődésű gyerekekkel. Tapasztalataimat Magyarországon és külföldön szereztem.
Magyarországon a Pető Intézetben, valamint normál és speciális általános iskolákban, és egy autista gyerekeket fejlesztő alapítványnál dolgoztam konduktorként, mozgásterapeutaként.
Külföldön Európa-szerte konduktív pedagógiai foglalkozásokat tartottam, és a szülőket tanítottam arra, hogy hogyan tudnak a gyerekeikkel a leghatékonyabban foglalkozni. Mexikóban egy rehabilitációs központ konduktív pedagógiai részlegének vezetőjeként az ott folyó szakmai munkáért voltam felelős. Kanadában, Edmontonban a konduktív pedagógia bemutatása, meghonosítása volt a feladatom.
Jelenleg is egy nemzetközi csoport (No Ordinary Journey Foundation) tagja vagyok, amelyben konduktorként és rehabilitációs szakemberként veszek részt. A karitatív egyesület célja a világ elmaradt térségeiben élő halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek segítése, szüleik és szakembereik képzése és támogatása.
Kis-Simon Virág
szomatopedagógus
- Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar
Már gyerekként is szívesen foglalkoztam a nálam kisebbekkel, és amikor a gimnáziumi éveim alatt közelebbi kapcsolatba kerültem különböző nehézségekkel küzdő gyermekekkel, akkor döntöttem el, hogy a későbbiekben is velük szeretnék foglalkozni, segíteni őket a fejlődésükben.
Az egyetem alatt a mozgásfejlesztés került legközelebb hozzám, de természetesen ehhez elválaszthatatlanul kapcsolódik az idegrendszeri éréssel együtt az értelmi fejlődés is, ezért is tartom nagyon hasznosnak, hogy kétszakos gyógypedagógusként tervezetten is tudok hatni egyszerre e két területre.
Foglalkozásaim során a gyermekek meglévő képességeire alapozva igyekszem elősegíteni a fejlődésüket. A szakmai tudásomat játékossággal, jókedvvel kiegészítve teszem élvezetessé.
Kaposvári Dóra
Már iskolás koromban tudtam, hogy mindenképp segítő szakmában szeretnék elhelyezkedni - így lettem végül gyógypedagógus. Szakirányaim az autizmus spektrumzavar pedagógiája és a szomatopedagógia. Tanulmányaim során a mozgásfejlesztés közel került a szívemhez, gyakorlataim alatt pedig rájöttem, hogy gyerekekkel szeretnék foglalkozni.
Foglalkozásaim vezetésekor fontosnak tartom a következetességet és határozottságot, hogy a gyermekek fizikailag és érzelmileg is biztonságos keretek közt szerezhessenek mozgásos tapasztalatokat. Célom egy vidám, motiváló környezet megteremtése sok mondókával, énekléssel, hogy a gyermekek számukra is élvezetes módon fejlődhessenek.