Szakembereink

Belina Katalin

konduktor-tanító, rehabilitációs szakember, az alapítvány vezetője

  • Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézete (2000)
  • Alapozó Terápia továbbképző tanfolyam (2007)
  • TSMT (2008, 2016)
  • Európa Akadémia, kineziológia (2010)
  • Debreceni Egyetem, Orvos és Egészségtudományi Centrum (2012)
  • DSZIT (Dinamikus Szenzoros Integrációs Terápia) (2015)
Az alapítványt 2007-ben hoztam létre abból a célból, hogy Dél-Pesten is legyen egy fejlesztő központ. Hiszen mindaddig bármiféle mozgásfejlesztésért Budára a Pető Intézetbe vagy más korai fejlesztő központba kellett innen a környékről vinni a gyerekeket.

Szakmai tapasztalatom széleskörű, 1996 óta foglalkozom mozgássérült, tanulásban akadályozott, autista, megkésett beszéd- és mozgásfejlődésű gyerekekkel. Tapasztalataimat Magyarországon és külföldön szereztem.

Magyarországon a Pető Intézetben, valamint normál és speciális általános iskolákban, és egy autista gyerekeket fejlesztő alapítványnál dolgoztam konduktorként, mozgásterapeutaként.

Külföldön Európa-szerte konduktív pedagógiai foglalkozásokat tartottam, és a szülőket tanítottam arra, hogy hogyan tudnak a gyerekeikkel a leghatékonyabban foglalkozni. Mexikóban egy rehabilitációs központ konduktív pedagógiai részlegének vezetőjeként az ott folyó szakmai munkáért voltam felelős. Kanadában, Edmontonban a konduktív pedagógia bemutatása, meghonosítása volt a feladatom.

Jelenleg is egy nemzetközi csoport (No Ordinary Journey Foundation) tagja vagyok, amelyben konduktorként és rehabilitációs szakemberként veszek részt. A karitatív egyesület célja a világ elmaradt térségeiben élő halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek segítése, szüleik és szakembereik képzése és támogatása.

Nagy Krisztina

gyógytornász

  • Debreceni Egyetem, Gyógytornász szak
A Debreceni Egyetem gyógytornász szakán szereztem diplomámat. Azért választottam ezt a szakot, mivel mindig is arra vágytam, hogy hivatásommal segíteni tudjak embereken. Illetve a sport már kiskorom óta fontos szerepet tölt be az életemben, így fontosnak tartom a mozgás szeretetének átadását is.

Az egyetem előtt is világossá vált számomra, hogy gyermekekkel szeretnék foglalkozni, sokat segítettem nyári táborokban, és a gyakorlataim során is nagyon élveztem, és egyben kihívásnak tartottam a gyógytornász gyakorlatok átvitelét játékos, és gyermekek számára is élvezhető formában.

Gyakorlataimat debreceni és budapesti kórházakban töltöttem, ahol különböző klinikumokból szerezhettem tapasztalatot. Csecsemő és gyermekgyógyászati ismereteimet a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézetben, az Immanuel Otthonban és az Ibolya úti Gyermek Rehabilitációs Központban szereztem. Nagyon fontosnak tartom az empátiát, és mind a gyermekek, mind a szülők segítését. Szerencsésnek érzem magam, hogy tudásomat a Nyúlcipőben kamatoztathatom, mert miközben segíthetek, rengeteg szeretetet, sikerélményt és feltöltődést adnak a gyerekek.

 

Wisniewski Fanni

gyógytornász

  • Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar, gyógytornász szak
A Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Karán végeztem gyógytornász szakon. A mozgás kiskorom óta meghatározó szerepet töltött be az életemben, illetve az emberi test iránti érdeklődésem motiválta leginkább a pályaválasztásomat. Emellett a gyermekek iránt érzett szeretetem miatt mindig is úgy gondoltam, hogy gyerekekkel szeretnék foglalkozni. Mindezt megerősítették bennem az egyetemen végzett szakmai gyakorlataimon szerzett tapasztalatok. Valamint az, hogy minden nyáron önkénteskedtem gyermekeknek rendezett táborokban és foglalkozásokon.

Fontosnak tartom, hogy a Nyúlcipőben tartott órákon a gyerekek élményekkel gazdagodjanak, és örömmel vegyenek részt a játékos fejlesztéseken. Ennek érdekében kreatív feladatokkal és mondókákkal teszem színesebbé számukra a foglalkozásokat.

 

Turcsányi Krisztina

gyógytornász

  • Szegedi Tudományegyetem, Gyógytornász-fizioterapeuta
A Szegedi Tudományegyetemen végeztem gyógytornászként. Ezt a pályát tekintem a hivatásomnak is, mert fontos számomra, hogy tudásommal a hozzám fordulók fejlődésének, és gyógyulásának segítője legyek.

Immár 6 éve vagyok minden nyáron szervezője és csoportvezetője egy olyan tábornak, ahol az ovisoktól egészen a kamaszokig foglalkozunk gyerekekkel. A táborok során találkoztam több, olyan gyermekkel is, akiknek különféle problémái, illetve lemaradásai voltak a kortársaikhoz képest. Ezek a tapasztalatok is fontos szerepet játszottak abban, hogy felismerjem, milyen fontos kiemelt módon törődni, és segítő szándékkal közelíteni ezekhez a gyerekekhez. Ezért is választottam ezt a szakmai irányt a jövőre nézve.

A foglalkozásaim során arra törekszem, hogy mind a szakmai tudásommal, mind pedig a gyermekközpontú szemléletemmel a gyermekek fejlődését segítsem.

 

Antós Kata

logopédus-szomatopedagógus

  • Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar
A XVIII. kerületi Pedagógiai Szakszolgálatnál dolgozom, valamint 2018 óta a Nyúlcipő Alapítványnál. Elsősorban gyermekeket fejlesztek, de felnőttekkel is egyaránt szívesen foglalkozom. A terápiás órákon igyekszem elfogadó és motiváló környezetet teremteni a tanítványok számára, amely lehetővé teszi a játékos fejlődést. Kiemelten fontosnak tartom a szülőkkel való kommunikációt, amely a fejlődés meghatározó tényezője lehet.

A leggyakrabban előforduló terápiák között van a nyelvi késés terápiája, a részleges és általános artikulációs zavar terápiája, a diszlexia prevenció, a nyelvlökéses nyelés terápiája és a beszédészlelés és -megértés fejlesztése.