Szakembereink

Belina Katalin

konduktor-tanító, rehabilitációs szakember, az alapítvány vezetője

  • Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézete (2000)
  • Alapozó Terápia továbbképző tanfolyam (2007)
  • TSMT (2008, 2016)
  • Európa Akadémia, kineziológia (2010)
  • Debreceni Egyetem, Orvos és Egészségtudományi Centrum (2012)
  • DSZIT (Dinamikus Szenzoros Integrációs Terápia) (2015)
Az alapítványt 2007-ben hoztam létre abból a célból, hogy Dél-Pesten is legyen egy fejlesztő központ. Hiszen mindaddig bármiféle mozgásfejlesztésért Budára a Pető Intézetbe vagy más korai fejlesztő központba kellett innen a környékről vinni a gyerekeket.

Szakmai tapasztalatom széleskörű, 1996 óta foglalkozom mozgássérült, tanulásban akadályozott, autista, megkésett beszéd- és mozgásfejlődésű gyerekekkel. Tapasztalataimat Magyarországon és külföldön szereztem.

Magyarországon a Pető Intézetben, valamint normál és speciális általános iskolákban, és egy autista gyerekeket fejlesztő alapítványnál dolgoztam konduktorként, mozgásterapeutaként.

Külföldön Európa-szerte konduktív pedagógiai foglalkozásokat tartottam, és a szülőket tanítottam arra, hogy hogyan tudnak a gyerekeikkel a leghatékonyabban foglalkozni. Mexikóban egy rehabilitációs központ konduktív pedagógiai részlegének vezetőjeként az ott folyó szakmai munkáért voltam felelős. Kanadában, Edmontonban a konduktív pedagógia bemutatása, meghonosítása volt a feladatom.

Jelenleg is egy nemzetközi csoport (No Ordinary Journey Foundation) tagja vagyok, amelyben konduktorként és rehabilitációs szakemberként veszek részt. A karitatív egyesület célja a világ elmaradt térségeiben élő halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek segítése, szüleik és szakembereik képzése és támogatása.

Turcsányi Krisztina

gyógytornász

  • Szegedi Tudományegyetem, Gyógytornász-fizioterapeuta
A Szegedi Tudományegyetemen végeztem gyógytornászként. Ezt a pályát tekintem a hivatásomnak is, mert fontos számomra, hogy tudásommal a hozzám fordulók fejlődésének, és gyógyulásának segítője legyek.

Immár 6 éve vagyok minden nyáron szervezője és csoportvezetője egy olyan tábornak, ahol az ovisoktól egészen a kamaszokig foglalkozunk gyerekekkel. A táborok során találkoztam több, olyan gyermekkel is, akiknek különféle problémái, illetve lemaradásai voltak a kortársaikhoz képest. Ezek a tapasztalatok is fontos szerepet játszottak abban, hogy felismerjem, milyen fontos kiemelt módon törődni, és segítő szándékkal közelíteni ezekhez a gyerekekhez. Ezért is választottam ezt a szakmai irányt a jövőre nézve.

A foglalkozásaim során arra törekszem, hogy mind a szakmai tudásommal, mind pedig a gyermekközpontú szemléletemmel a gyermekek fejlődését segítsem.

 

Antós Kata

logopédus-szomatopedagógus

  • Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar
A XVIII. kerületi Pedagógiai Szakszolgálatnál dolgozom, valamint 2018 óta a Nyúlcipő Alapítványnál. Elsősorban gyermekeket fejlesztek, de felnőttekkel is egyaránt szívesen foglalkozom. A terápiás órákon igyekszem elfogadó és motiváló környezetet teremteni a tanítványok számára, amely lehetővé teszi a játékos fejlődést. Kiemelten fontosnak tartom a szülőkkel való kommunikációt, amely a fejlődés meghatározó tényezője lehet.

A leggyakrabban előforduló terápiák között van a nyelvi késés terápiája, a részleges és általános artikulációs zavar terápiája, a diszlexia prevenció, a nyelvlökéses nyelés terápiája és a beszédészlelés és -megértés fejlesztése.